söndag 26 februari 2012

When I'm old you gonna help me too

En av de första låtarna jag skrev klart under föräldraledigheten var den om vår dotter, Baby Blue. Kommer ni ihåg inlägget som nu nästan är ett och ett halvt år gammalt? En låt som handlar om hur härligt intensivt det kan vara när man är förälder och att jag ser fram emot hennes hjälp när jag blir gammal.

En god vän till mig hjälpte till att producera den till en "riktig" låt och jag bestämde mig då också för att visa att det även för en hobbymusiker går att få upp låtar på Spotify och Itunes. Jag funderade då på att det vore kul att ha en riktig musikvideo också men jag lugnade mig med den tanken då det var roligare att ägna tiden åt familjen. Det kändes lagom med allt just då.

Men häromdagen så fick Yrkeshögskolans reklamstudenter en uppgift som gick ut på att göra en musikvideo till okända låtar och den arbetsgrupp som har flest visningar på youtube innan onsdag, vinner. Och en av låtarna som de valde ut var just Baby Blue. Och här är videon.



Jag blev så jäkla imponerad, glad och tacksam när jag fick se den. Studenterna som gjort den heter Camilla Sundberg, Leo Dal Norlind, Mike Stranéus och Rudolph-Hugo Rossouw. Ett jättestort tack till er för att ni tagit er tid och också lyckats göra en film som ger låten en extra dimension.

Så vad säger ni, ska vi inte hjälpa Camilla, Leo, Mike och Rudolph att vinna sin skoltävling om flest visningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar